1
دانشپژوه کارشناسی مقطع روانشناسی از کشور افغانستان، مجتمع آموزش عالی بنتالهدی، جامعهالمصطفی العالمیه
2
مربی گروه مطالعات زنان، مجتمع آموزش عالی بنتالهدی، جامعهالمصطفی العالمیه
چکیده
پژوهش حاضر باهدف تبیین نقش مادر در تربیت فرزند خداباور تدوین شده است. نوع تحقیق توصیفی-تحلیلی بوده است که بااستفاده از آیات و روایات بهویژه تأثیر آیه 35 آلعمران بر تربیت کودک بیشتر مورد توجه است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مادر بیشترین نقش را در تربیت و شکلگیری شخصیت فرزند دار د؛ زیرا از همان ابتدای انعقاد نطفه تا دوران کودکی، نوجوانی و جوانی مأنوس با فرزند خود است. مادر ازنظر دینی، عاطفی، اخلاقی و جسمانی در تربیت فرزند مؤثر است و لازم است در مسیر تربیت فرزند صالح تلاش کند. کودک تأثیرات اخلاقی، اعتقادی و عاطفی را از رفتار و عملکرد مادر فرامیگیرد. بنابراین، مادر خداباور میتواند فرزندی خداباور و معتقد تربیت کند.
حسنی, ام البنین و شیرکوندمقدم, وجیهه . (1402). نقش مادر در تربیت فرزند خداباور با نگاهی به داستان همسرعمران. پژوهش های اسلامی جنسیت و خانواده, 6(10), 109-122.
MLA
حسنی, ام البنین , و شیرکوندمقدم, وجیهه . "نقش مادر در تربیت فرزند خداباور با نگاهی به داستان همسرعمران", پژوهش های اسلامی جنسیت و خانواده, 6, 10, 1402, 109-122.
HARVARD
حسنی, ام البنین, شیرکوندمقدم, وجیهه. (1402). 'نقش مادر در تربیت فرزند خداباور با نگاهی به داستان همسرعمران', پژوهش های اسلامی جنسیت و خانواده, 6(10), pp. 109-122.
CHICAGO
ام البنین حسنی و وجیهه شیرکوندمقدم, "نقش مادر در تربیت فرزند خداباور با نگاهی به داستان همسرعمران," پژوهش های اسلامی جنسیت و خانواده, 6 10 (1402): 109-122,
VANCOUVER
حسنی, ام البنین, شیرکوندمقدم, وجیهه. نقش مادر در تربیت فرزند خداباور با نگاهی به داستان همسرعمران. پژوهش های اسلامی جنسیت و خانواده, 1402; 6(10): 109-122.